Chcąc założyć sklep, stronę internetową, firmę… cokolwiek! Potrzebna jest dobra reklama i coś co przyciągnie do Was potencjalnego klienta, współpracownika, kontrahenta. Tym „czymś” jest odpowiednie logo.

Na prostym, znanym wszystkim przykładzie:

Widzisz „wujka Google” i od razu wiesz do czego służy, od razu jesteś spokojny, bo wiesz, że znajdziesz tam odpowiedź. Firma Google kojarzy się z porządną marką, wysoką jakością… Chcesz przecież by i Twoja firma tam była odbierana, prawda?

Myślisz, że sam się tym zajmiesz bo to prosta sprawa? Nie… Od razu mówimy – Nie. Nie rób tego.

Kupno logo będzie odpowiedniejsze, jego stworzeniem lepiej niech zajmą się specjaliści, którzy wiedzą co zrobić, by logo było naprawdę dobre.

Zaprojektować logo, a cóż w tym takiego trudnego!?” – zapytasz?

Otóż… Gdyby to było takie proste, to nie było by specjalistów z tej dziedziny. Oni doskonale wiedzą jakie logo będzie odpowiednie, zajmą się jego wzorem, kolorystyką, układem…

Kilka słów  o projektowaniu logo.

Do tworzenia logo potrzebne jest odpowiednie przygotowanie. Trzeba wiedzieć czym zajmuje się osoba zlecająca, co oferuje jej sklep czy firma – by logo choć trochę się z tym kojarzyło.

Następnie trzeba stworzyć co najmniej kilka szkiców, spośród których osoba zlecająca wybierze ten odpowiedni dla siebie, czy doda swoje wskazówki – nigdy nie jest bowiem tak, że to grafik całkowicie decyduje za Ciebie – nie – ostateczna decyzja należy tylko i wyłącznie do Ciebie.

Następnie szkic trzeba przenieść do odpowiedniego programu graficznego co nie jest prostą sprawą, trzeba pamiętać o wymiarach, odpowiedniej skali, trzeba potrafić pracować na figurach geometrycznych, bo jest to podczas tworzenia logo niezwykle ważne – precyzja jest tu kluczowa.

Następnie należy zająć się doborem typografii, wariacji a także kolorystyki.

Dopiero później prezentuje się projekty osobie zlecającej. Ma ich być kilka – do wyboru.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here