Home made healthy vitamin-fortified water

Soki na zdrowie

Nie od dziś wiadomo, że aby cieszyć się długim życiem w zdrowiu i dobrej kondycji należy zdrowo się odżywiać i być aktywnym fizycznie. Jeśli chodzi o zdrowe odżywianie, należy przede wszystkim jeść żywność jak najmniej przetworzoną, w diecie nie powinno zabraknąć świeżych warzyw i owoców, rozmaitych kasz oraz produktów pełnoziarnistych. Warzywa i owoce zawierają duże ilości witamin i mikroelementów oraz błonnika, dlatego mają tak zbawienny wpływ na zdrowie i prawidłowe funkcjonowanie organizmu. Owoce zawierają naturalne cukry, a smak słodki jest dobrze tolerowany przez większość ludzi, zwłaszcza dzieci. Gorzej sytuacja przedstawia się z warzywami, wielu dorosłych niełatwo przekonać do spożywania sporej ilości warzyw, więc trudno dziwić się dzieciom, że odmawiają zjadania brokułu, cukinii czy kalafiora, wybierając z obiadu głównie pospolite gotowane ziemniaki. W rozwiązaniu tego typu problemów pomocna może okazać się wyciskarka do soków lub sokowirówka. Przyrządzając sok z owoców i warzyw można każdego dnia komponować nowe smaki mieszając ulubione warzywa z tymi mniej lubianymi lub mieszając cierpkie w smaku warzywa ze słodkimi owocami. Możliwości jest naprawdę mnóstwo, można korzystać ze sprawdzonych znalezionych w sieci lub książkach przepisów, albo komponować smaki metodą prób i błędów. Pozostaje tylko pytanie, czy zdecydować się na zakup sokowirówki czy wyciskarki do soków, bowiem oba urządzenia mają swoje wady i zalety, a to, które z nich sprawdzi się lepiej zależy tylko od tego, na czym najbardziej zależy przyszłemu użytkownikowi.
Tak więc, sokowirówka jest dedykowana osobom, którym w kuchni zależy na czasie, bowiem przy jej użyciu można uzyskać sok dużo szybciej niż przy użyciu wyciskarki. Problem polega na tym, że sok z warzyw czy owoców otrzymany w wyniku działania szybkich obrotów ostrzy sokowirówki powoduje duże napowietrzenie płynu i w związku z tym utlenieniu w dość szybkim czasie ulegają witaminy. Inaczej działa wyciskarka wolnoobrotowa. Cząstki warzyw czy owoców w wyciskarce ulegają miażdżeniu uwalniając sok, który jest bardziej bogaty w witaminy i enzymy niż ten otrzymany z sokowirówki, jest też zdecydowanie mniej napowietrzony. Przewagą wyciskarki nad sokowirówką jest też fakt, że za jej pomocą można uzyskać sok z warzyw liściastych i ziół takich jak jarmuż, pokrzywa, natka pietruszki, szpinak. Rośliny te zawierają składniki bardzo korzystne dla zdrowia, a trudno sobie wyobrazić spożywanie ich w dużej ilości w postaci całych liści, dlatego tak dobrym rozwiązaniem jest spożywanie ich w postaci soku. Oczywiście wybór urządzenia należy do użytkownika, niewątpliwie jednak warto zainwestować w jeden z tych sprzętów, bo to inwestycja we własne zdrowie.

https://vitaltabs.pl/produkt/witamina-c/