Czekolada jest relaksująca. To uspokaja. Uspokaja nasze nerwy i sprawia, że ​​czujemy się dobrze. I często myślimy o tym jako o grzesznym pobłażaniu. Ale nie musi tak być. Jeśli wybierzesz czekoladę mądrze, możesz cieszyć się nią bez poczucia winy, którą zwykle z nią kojarzymy.

Jakie są zdrowe aspekty czekolady?

Jedząc niewielkie ilości odpowiedniej czekolady, będziesz cieszyć się wieloma aspektami zdrowotnymi czekolady. Czekolada zawiera wysoki poziom potasu i magnezu, a także witaminy B1, B2, D i E. Jeśli nie jest to wystarczający powód, aby sięgnąć po dzienną dawkę czekolady, należy pamiętać, że może również obniżyć ciśnienie krwi i zapobiegać stwardnieniu tętnic, dlatego ochrona serca.

Czy czekolada została niewłaściwie oskarżona?

W przeważającej części czekolada została niesłusznie oskarżona. Nowe badania pokazują, że powszechne przekonania o skutkach czekolady nie są jednak prawdziwe. Podczas gdy zwykliśmy kojarzyć czekoladę z trądzikiem, naukowcy odrzucili możliwy związek między tymi dwoma. Podczas gdy niektórzy ludzie unikali czekolady z powodu związanego z nią poziomu kofeiny, teraz wiemy, że mała porcja zawiera tylko tyle kofeiny, co filiżanka bezkofeinowej kawy. Czy czekolada naprawdę powoduje migreny? Cóż, tylko jeśli spożywane w dużych ilościach. Ponownie, moderacja odgrywa tu dużą rolę.

Zanim więc sięgniesz po pasek Hershey Snickera, zastanów się, że czekolada, którą jesz, powinna zawierać 70% kakao. Można to znaleźć szczególnie w ciemnych czekoladach. Powinieneś zainwestować w ciemną czekoladę o wysokiej jakości i jeść ją w małych ilościach każdego dnia, aby zobaczyć korzyści zdrowotne. Upewnij się, że lubisz każdy kęs i pozwól mu rozpłynąć się w ustach. Będzie to miało taki sam efekt jak zalecany pojedynczy kieliszek wina dziennie.

Jaki rodzaj czekolady oferuje najwięcej aspektów zdrowotnych?

Prawdziwe kakao to najlepsza czekolada do spożycia z powodów zdrowotnych. Nie tylko zaspokaja Twoje słodycze, ale także zapewni aspekty zdrowotne wykraczające poza to, co wielu z nas marzyło. Zaleca się jeść dwa małe kwadraty czekolady dziennie. Nie mówimy tu o typowym batonowym barze. Ciemna czekolada zawiera wyższe poziomy kakao i niższy poziom mleka i cukru.

Wybór mądry

Najlepsze odmiany czekolady są droższe i są ciemne lub słodko-gorzkie. Dobra czekolada powinna zawierać tylko kilka składników na etykiecie zawartości. Ponadto można kupić ekologiczną czekoladę lub zrobić własną czekoladę domowej roboty z bazą kakaową.

Zdrowe przekąski czekoladowe

Istnieje kilka łatwych sposobów na uzyskanie dziennej dawki czekolady zdrowej dla serca. Spróbuj ekscytującej filiżanki gorącego kakao, owoców zanurzonych w ciemnej czekoladzie, migdałów pokrytych czekoladą lub samodzielnie zjedz kwadraty czekolady.

Czekolada z umiarem

Słysząc, że czekolada ma aspekty zdrowotne, nie oznacza, że ​​możemy załadować nasze wózki spożywcze z czekoladowymi batonami. Ważne jest przestrzeganie zalecanej dziennej dawki, ponieważ zawiera ona dużo kalorii. Kontrola jest tu kluczowym czynnikiem. Zrównoważ swoje kaloryczne spożycie z wieloma innymi zdrowymi dla serca pokarmami i sięgnij po ciemną czekoladę jako lekarstwo na słodycze.