To banalne, ale prawdziwe stwierdzenie, że śniadanie jest najważniejszym posiłkiem dnia. Dla większości z nas od ostatniego posiłku upłynęło około 12 godzin, a nasze ciała potrzebują dobrego tankowania. Jednak statystyki pokazują, że aż 50% z nas nie je śniadania.

Jesteśmy zbyt zajęci. Nie lubimy żywności śniadaniowej. Nie jesteśmy głodni. Próbujemy schudnąć.

Smutno powiedzieć, żaden z tych powodów nie jest ważny. Istnieje wiele zdrowych śniadań, które można albo kupić, albo zrobić, które są szybkie i przenośne. Nie ma prawa, które mówi, że musisz jeść śniadania na śniadanie. Zasadniczo możesz nie czuć się głodnym rano, szczególnie jeśli nie jesteś przyzwyczajony do zjedzenia śniadania. Ale powinieneś coś zjeść, nawet jeśli dokonasz dość lekkiego wyboru, na przykład owoców i jogurtu. Próba schudnięcia jest najgorszą wymówką dla wszystkich. Badanie przeprowadzone po badaniu pokazuje, że ludzie, którzy opuszczają śniadanie, jedzą więcej przez resztę dnia niż ludzie, którzy każdego ranka jedzą solidne śniadanie.

Jak więc uzyskać magiczną mieszankę odpowiednich składników odżywczych, które dadzą ci energię i wyślemy cię zdrowo na Twój dzień?

To naprawdę nie jest takie trudne. Poświęć trochę czasu na myślenie o tym, co lubisz, a następnie zaplanuj zdrowe śniadanie. Oto kilka pomysłów na początek:

* Jeśli potrzebujesz czegoś przenośnego, zawsze popularny koktajl to dobry wybór. Bądź ostrożny przy zakupie smoothie w sklepie, ponieważ niektóre mogą mieć nawet 600 kalorii. Możesz kupić dobry mikser lub ekspres do smoothie, aby mieć go w domu i wygładzić własny koktajl w krótszym czasie niż na przystanku w sklepie ze smoothie, a będziesz wiedział dokładnie, co jest w środku.

* Jeszcze szybsze śniadanie, spróbuj zrobić tortillę na śniadanie i przechowywuj je w zamrażarce. Możesz użyć zwykłych lub pełnoziarnistych tortilli, jajecznicy (zarówno pełnej, białej, mieszanej lub jajecznej), jak i warzyw, takich jak papryka, cebula i kiełbasa sojowa. Te zamrażają pięknie. Wyciągnij jedną, a podczas nalewania kawy można ją podgrzać w kuchence mikrofalowej. Dodaj banana lub jabłko do posiłków na wynos.

* Płatki śniadaniowe to smaczne śniadanie, o ile nie jest to jedyna rzecz, którą jesz. Rozważ dodanie banana lub jagód na wierzchu lub przymocowanie go mlekiem sojowym dla zdrowego dodatku mlecznego. W przeciwnym razie trzymaj się odtłuszczonego mleka.

* Jeśli nie lubisz śniadania, zastanów się nad przygotowaniem kanapki z masłem orzechowym i galaretką na chleb pszenny. Złap banana na drodze do wyjścia. Czy z kolacji masz resztkę pizzy wegetariańskiej? To dobre śniadanie, ale za to chcesz dodać szklankę mleka lub trochę owoców.

* Próbujesz stracić na wadze? Śniadanie może być najłatwiejszym posiłkiem do zapełnienia bez użycia dużej ilości kalorii lub tłuszczu. Mąka owsiana z mlekiem sojowym lub wysokopiennym zimnym płatkiem zbożowym. Rozważmy domowej roboty wersję kanapki typu fast-food. Możesz usmażyć jajko, dodać kawałek kanadyjskiego bekonu i włożyć z nich tosty z angielskim muffinem na 200-kaloryczne, obfite śniadanie.