Sezon wakacyjny to najlepszy czas na spędzenie czasu ze znajomymi i rodziną, zakupy na Boże Narodzenie, oglądanie meczów piłkarskich przy ciepłym ognisku i jedzenie w fantastycznych restauracjach. A jeśli jesteś na diecie, próbując kontrolować swoją wagę, prawdopodobnie stracisz największą szansę, aby spróbować zdrowego obiadu w swoich ulubionych restauracjach!

Restauracje chińskie byłyby jedną z najlepszych restauracji w tym sezonie, ponieważ oferują liczne jedzenie, szeroki wybór zup na bazie rosołu, smażone specjalności (z owocami morza, tofu, warzywami i chudym mięsem), ryby na parze i potrawy z warzyw, ryżu gotowanego na parze, gorącego sosu musztardowego, „chow mein” i innych dań, które z chęcią wypróbujesz na niskotłuszczowy, niskokaloryczny wybór.

Należy jednak unikać niektórych rodzajów żywności dla zdrowia, na przykład smażonych bułeczek z jajkiem, smażonych wontonów, potraw przyrządzanych z kaczki, jajo foo yung i smażonego kurczaka. Po prostu staraj się jeść zdrowo, unikając jedzenia powyżej i upewnij się, że będziesz zdrowy. Jeśli naprawdę chcesz jeść ryż, unikaj smażonego ryżu i jedz ryż na parze. Bufet „wszystko, co możesz zjeść” również nie jest dobrym wyborem ze względów zdrowotnych i należy go unikać za wszelką cenę.

Jeśli masz okazję zjeść kolację w restauracji z kuchnią indyjską, otrzymasz wiele pysznych dań do wyboru dla zdrowych, niskotłuszczowych produktów, takich jak kurczak, ryby, warzywa, ryż na parze; rośliny strączkowe są zawarte w zdrowych potraw w każdym menu. Zupa z fasoli jest smaczna i zdrowa. Lub możesz wypróbować Chapati, kurczaka lub krewetki Vindaloo lub kabobs Lamb. Staraj się jednak nie jeść smażonych chlebów, potraw serwowanych z dużą ilością orzechów i potraw z mleka kokosowego. Ogólnie rzecz biorąc, kuchnia indyjska jest fantastyczną kolacją, kiedy monitorujesz jedzenie.

W restauracjach włoskich można znaleźć najbardziej tuczące dania, takie jak smażone laski Mozzarella, lasagna, grube kremowe makarony z makaronem Alfredo i wiele innych. Jest jednak kilka potraw, które możesz podawać np. Cienka pizza z dodatkami warzywnymi, makaron z sosami na bazie pomidorów, kurczak cacciatore, kurczakowa Marsala i biszkopty, które pozwolą Ci cieszyć się posiłkiem bez jedzenia konieczności zmniejszania kalorii i obserwowania spożycia tłuszczu. Ciekawe byłyby także sałatki i dania z zupy. Staraj się unikać wszystkich deserów w restauracjach włoskich, ponieważ większość z nich ma dużo sera.

Kuchnia meksykańska to także inna opcja dla zdrowej diety. Możesz spróbować zupy z czarnej fasoli, grillowanego kurczaka lub krewetek, tacos z kurczaka, fajitas z kurczakiem lub krewetkami, salsy i quesadillas z kurczaka, ale spróbuj nachos, odsmażoną fasolę, enchiladę i smażone potrawy, takie jak chimichangi.

Sezon wakacyjny będzie najlepszym wyborem dla Ciebie, gdy zjesz obiad z rodziną i przyjaciółmi. Ważne jest, aby pamiętać, że gdy jesteś na diecie, nie musisz wykluczać się ze wszystkich świątecznych okrzyków, ale po prostu staraj się nie dopingować tak głośno jak inni!