Nie da się ukryć stale rosnącego zainteresowania Tai-Chi. Na zajęcia zapisuje się także coraz więcej osób mieszkających w Polsce. To właśnie dlatego warto zdać sobie sprawę z tego, czym ono jest i jakie pozytywne skutki może nieść dla całego organizmu. Z całą pewnością jest to aktywność, która wielu osobom może przypaść do gustu!

Czym jest Tai-Chi?

Popularne ostatnio Tai-Chi miało swój początek w chińskim Tai-Chi Chuan, przez co inaczej nazywana jest często chińskim boksem cieni i tym samym należy do tak zwanych wewnętrznych sztuk walki. To właśnie ta wewnętrzna sztuka walki polega na znajdowaniu w sobie siły oraz pozytywnej energii. Ma ona na celu udowodnienie, iż wszystko to, czego potrzeba można znaleźć w samym sobie. Z tego też powodu zdarza się, że Tai-Chi określane jest medytacją w ruchu, która ma oczywiście nieść za sobą pozytywny wpływ na całe ciało oraz duszę. Poddawanie się tym technikom i aktywne ćwiczenie Tai-Chi pozwala na lepsze poznanie samego siebie i odkrycie swojego wewnętrznego potencjału. Na pewno doskonale sprawdzi się to w przypadku osób, które szukają wciąż swojego „ja” lub mają problemy z uwolnieniem wewnętrznej energii. W tym przypadku praktyka jest po prostu kluczowa.

Komu polecane jest Tai-Chi?

Na pewno osobom, które są dość zamknięte w sobie i chcą lepiej poznać samego siebie. Tak jak było już wspomniane, to właśnie praktykowanie Tai-Chi pozwala lepiej spojrzeć na samego siebie z perspektywy, nauczyć się swoich potrzeb oraz lepiej zgłębić emocje. Dzięki powtarzaniu konkretnych sekwencji ruchowych praktykująca osoba staje się bardziej świadoma tego, co robi i jak kieruje swoim ciałem. To właśnie dlatego praktykowanie, o ile oczywiście jest regularne, Tai-Chi jest niezbędne dla utrzymania prawidłowego zdrowia oraz dobrego samopoczucia. Warto więc sprawdzić zajęcia Tai Chi Warszawa, ponieważ w polskiej stolicy znaleźć można wielu kompetentnych nauczycieli, którzy pozwolą zgłębić sekrety oraz techniki tych ćwiczeń i odnaleźć swoją wewnętrzną siłę. Instruktor Tai Chi Warszawa, na pewno podejdzie do każdego indywidualnie i wskaże mu gdzie robi błędy i czego unikać.

Jakie są zdrowotne aspekty praktykowania Tai-Chi?

Przez wielu lekarzy oraz rehabilitantów to właśnie Tai-Chi uważane jest za treningi, które przynoszą zdrowotne korzyści w wielu sektorach. Spokojnie może stosować je jako terapię alternatywną lub pomocniczą. Same ćwiczenia są rozwijane oraz opracowane przez lekarzy, co także wpływa na ich skuteczność. Między innymi regularne stosowanie Tai-Chi wpływa znacząco na poprawę akcji serca oraz funkcji motorycznych.
Tai-Chi to wręcz idealny sposób na ćwiczenia układu sercowo-naczyniowego. Pojawiły się także badania, które wykazały, iż praktykowanie Tai-Chi znacząco wpływa na maksymalną możliwość poboru tlenu. Osoby, które zajmują się Tai-Chi, mają większą wydolność oddechową. To dlatego praktykowanie Tai-Chi może być, zarówno terapią pomocniczą, jak i profilaktyczną. Osoby, które je praktykują, mają także niższe ciśnienie krwi. Warto wspomnieć także o tym, iż ćwiczenia wbrew pozorom są bardzo lekkie, co sprawia, że stawy nie ulegają eksploatacji oraz nie wyniszczają się. Jest to doskonała wiadomość dla wszystkich, którzy praktykują sporty, ale mają także problemy z układem kostnym. Ćwiczenia, choć wydawać się mogą eksploatujące, wbrew pozorom wzmacniają siłę mięśni i tym samym zabezpieczają stawy oraz kości.
Zestawy ćwiczeń proponowane przez instruktorów Tai-Chi są wskazane także osobom, które cierpią na artretyzm. Dodatkowo dla takich osób ćwiczenia wybierane są jeszcze według innych kryteriów, co także sprawia, że pozycje są nieobciążające.
Dłuższe praktykowanie Tai-Chi wpływa także na wyrobienie w sobie zmysłu równowagi oraz lepszej koordynacji ruchowej. Osoby, które są zaangażowane w ćwiczenia, rzadziej upadają i w lepszy sposób koordynują swoje ruchy. Wzmacnia to także psychicznie, ponieważ osoby trenujące Tai-Chi mają mniejszy lęk przed upadkiem i posiadają odporniejszą psychikę, która mobilizuje ich do ponownego podnoszenia się i prób.

Więcej na stronie guangfu.pl

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here