W większych salonach kosmetycznych standardem jest zatrudnienie recepcjonistki. W mniejszych salonach oraz w salonach fryzjerskich praca recepcjonistki jest marginalna i raczej wykonuje ją po prostu osoba prowadząca salon. Jednak praktyka pokazuje, że nawet w niewielkich salonach zarządzanie rezerwacjami za pomocą papierowego kalendarza potrafi od czasu do czasu zdezorganizować pracę. Czy zatem żmudne odbieranie telefonów z rezerwacjami można nieco zautomatyzować stawiając na recepcjonistkę w wersji online? Czym jest recepcja online? Czy jest to rozwiązanie, które sprawdza się w małych salonach fryzjerskich i kosmetycznych? Na te pytania odpowiada niniejszy artykuł.
Recepcjonistka online to nic innego jak kalendarz elektroniczny za pomocą którego klienci mogą zarezerwować wizyty. Co prawda wciąż wielu klientów lubi dokonywać rezerwacji w sposób tradycyjny to jednak trzeba odnotować, że entuzjastów rezerwowania wizyty w salonie kosmetycznym lub fryzjerskim przez Internet stale przybywa. Jeszcze kilka lat temu taka możliwość wydawała się delikatnie ekstrawagancka i nadmiernie nowoczesna. Tymczasem obecnie wielu klientów po prostu jest przyzwyczajonych do rezerwacji online i sami wyszukują wyłącznie takich salonów, które takową możliwość udostępniają.
Funkcjonalny kalendarz dla salonu to zazwyczaj coś więcej niż prosta rezerwacja wizyty przez stronę internetową lub aplikację mobilną. Ciekawym dodatkiem jest funkcjonalność w postaci powiadomień SMS, dzięki którym klient otrzymuje przypomnienie o zbliżającej się wizycie. Szczególnie ciekawe jest ustawienie takich powiadomień z góry na przyszłość. Tym samym możemy np. klienta poinformować, że od jego ostatniej wizyty minął równo miesiąc i być może warto zastanowić się nad odwiedzeniem salonu fryzjerskiego. Jest to wprost znakomite rozwiązanie dla tych salonów, którym zależy na utrzymaniu długoterminowej relacji z klientem.
Pozostałe ciekawe funkcjonalności jakie są z powodzeniem wykorzystywane w salonach health and beauty to np. intuicyjny system CRM lub zarządzanie stanami magazynowymi (np. zarządzanie kosmetykami). Salony, które wdrażają tego typu rozwiązań, poza tym, że mogą efektywniej zarządzać swoim salonem to zyskują wizerunkowo. Takie rozwiązania jak kalendarz online wciąż nie są bardzo popularne, dlatego klienci doceniają salony, które posiadają tego typu rozwiązania i postrzegają je jako znacznie bardziej nowoczesne.