Kiedy chcemy się odchudzić, stale szukamy nowych sposobów na zrzucenie zbędnych kilogramów. Niektóre osoby kupują suplementy diety na odchudzanie, w tym te zawierające ekstrakt z zielonej herbaty. Sprawdźmy, czy zielona herbata faktycznie wpływa na zmniejszenie się obwodów ciała. 

Zielona herbata – właściwości

Zielona herbata ma właściwości detoksykujące organizm. Poprawia również metabolizm, ponieważ nasila termogenezę, czyli proces wytwarzania ciepła w ciele. Udowodniono, że napar z zielonych liści herbaty może pomóc nam pozbyć się 1,5 kg miesięcznie, bez stosowania diety. Dzieje się tak, ponieważ zielona herbata poprawia działanie układu krwionośnego oraz pozwala szybciej pozbyć się nadmiaru wody z organizmu. Jeśli więc czujemy się napuchnięci, to zielona herbata pita między posiłkami powinna nam pomóc.

Zieloną herbatę można również znaleźć w suplementach diety, które poprawiają metabolizm. W przedtreningówkach stosowane są mieszanki różnych substancji, w tym zielonej herbaty, kofeiny i ekstraktu z guarany.

Czy sama zielona herbata pomoże nam schudnąć?

Niestety mimo swoich wspaniałych właściwości sama zielona herbata nie pomoże nam w pozbyciu się niechcianego tłuszczu (podobnie jak spalacze tłuszczu). By schudnąć trzeba zastosować odpowiednią dietę, a także pamiętać o aktywności fizycznej. Dodatkowo trzeba koniecznie unikać słodkich napojów lub słodyczy – nadmiar węglowodanów wpływa na zwiększenie się wagi, ale też niestety zwiększa naszą chęć na jedzenie niezdrowych produktów. Cukier mocno uzależnia, więc w pierwszej kolejności musimy pozbyć się niezdrowych przekąsek.

Zielona herbata może z kolei być dobrym zastępstwem dla słodzonej czarnej herbaty lub słodkich napojów. Jest silnym antyoksydantem, więc może być stosowana w trakcie detoksykacji organizmu. Nie sprawi jednak, że w magiczny sposób zaczniemy chudnąć. Jako jedna z substancji zawartych w suplementach przedtreningowych może nieco przyspieszyć metabolizm i pozwolić na szybsze spalanie kalorii. Nie oczekujmy jednak od niej zbyt wiele. By chudnąć w optymalny sposób włączmy zdrową dietę oraz codzienną aktywność fizyczną.